ponnyallsvenskan omg2

Förra helgen var vi iväg och tävlade på Gladö, Candy hade dagen innan gått hoppning och var lite trött. Efter att analyserat och tänkt efter så är jag nöjd med dagen. Trots katastrof missar och procenten i andra klassen kom som en käftsmäll. Det bästa på hela dagen var nog att i lagklassen när jag red spelades "I want Candy" "Candy man"  och yttligare en låt med Candy.. Haha riktigt kul faktiskt, fick mig att skratta och slappna av lite mer innan jag startade. En kompis till mig som hade hjälp till fixa med musiken så var ingen slump att det blev så..
 
LC2 2015
Det var första gången jag red det här programet, hade katastrofkänlsa igenom hela programet. Fick trots allt några 7or, blandannat på skritten (!!) Riktigt nöjd med det, Candy brukar alltid somna annars, gå kolla på fåglar osv. Får oftast runt en 4a där. Så jättenöjd att hon börjat skritta på ordentligt och trampa under sig.
Trots att ritten kändes katastof hade jag endast 7or och 6,5 fram till galopp-programet där jag tappade henne helt.
Kommentar "Väl genomförd ritt. Relaktiv stadig men kan bli mer lösgjord i sidorna. Du har lite för bråttom, stäm av och va nogranare med vägarna."
Den här gången var det mitt fel att jag inte red igenom henne ordentligt på framridningen och sedan stressade igenom hela programet. Jag måste andas emallan åt, ta en paus och sedan forsätta.
 
 LC1 2015
I det här programet hade jag en väldigt bra känsla, som tydligen enligt domaren inte alls stämde.Även fast 2 stycken 2or i galoppen pga felfattning kändes resultatet som en käftsmäll. Även fast hon dömde alla lika hårt så sänker det självförtroendet ordentligt. Var otroligt nöjd och glad efter ritten som sedan övergick i tårar av att höra procenten.
Kommentar:"Mjukt ridet på ponny som får lite problem i galoppdelen. Behöver bli mer uppmärksam på dina hjälper."
Candy var trött och inte ordentligt igonom riden. Jag mesrider och vågar inte trycka på henne, där av reslutatet. Men det kommer,det vet jag! På träning är hon alltid otroligt fin. Det behövs bara mera styrka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0