fall seven times, stand up eight

Våra två senaste starter föra säsongen vi gjorde var katastrof.. Var under en period de va mycket nytt för henne och vi behövde hitta varandra på nytt för att de skulle funka. 
Huvudsta red på 56 procent. Har kollat videon om och om igen, aldrig ridit så pass dålig. Jag ville för mycket den tävlingen, men de gav bara motsatt effekt, jag red inte alls som jag brukar och ponnyn blev stressad o sprang mest bara. Fick bland annat ett galoppinslag i den ökade traven..
Ågesta en LB och red på 56% där med, de här programet var hon otroligt fin vissa delar. Men när jag tappade henne tappade jag henne helt, fick ett avbrott i galoppen, och fick inte fram henne alls vissa delar. Redan på framridingen den här tävlingen kändes inget rätt. Tror jag var extra nervös för det var på min gamla ridskola, och sen hade det hänt en sak i vardagen som hela tiden låg i bakhuvudet.

Det har vart blod, svett och tårar med den här ponnyn. Jag har fått gråta glädjetårar och även en hel del besvikelse. Men efter dessa två ritter så kan jag ändå kolla tillbaka och lärt mig något av det, plockat ut de dåliga o tränat mer på det. Även lyfta fram det vi gjorde bra och fortsätta träna och göra det ännu bättre. 
Tar med mig dessa erfarenheter till vårens tävlingar, så ska vi gå in på banan och ha kul tillsammans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0