En olyckshändelse/nytt träns

För någon dag sedan skrev jag att jag var ute och red med en kompis, det jag inte berättade var att under den utritten hände en liiiiten olycka. Plötsligt satt jag med endast bett och tyglar runt halsen på Candy.. Candy skulle dra ner huvudet och kolla i vatten som vi skulle gå över, jag var inte riktigt med på det så hon lyckades trampa på tygeln. Tur i oturen så låssande bettet i båda sidostyckerna. Eftersom tränset sä lätt gick sönder så fick hon inget ryck i munnen vilket är skönt!  

Jag var allså mitt ute i skogen med ett träns som inte gick att använda. Som tur var har jag världens snällaste ponny, så jag hoppade av och fick sätta fast tyglarna i nosgrimman. Gick oväntat bra rida hem bettlöst på en något övertaggad ponny.
(Candy i tränset som gick sönder, krokarna i sidostyckerna gick sönder på båda sidor) 

Eftersom det var min systers träns jag tog sönder så fick hon välja om hon ville ha ett likadant eller något annat. Det blev ett rambo micklem ! Hört mycket bra om det, så ska bli kul och testa rida med det!
(Candy var alldeles för rastlös för att vara med på bild idag.. Hon har stått sjukhage en dag och är redan helt dampig...) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0