tankar angående kommande tävlingar

Våren 2014 startade Candy och jag våran första tävling en LC på 54% kom ihåg hur mycket vatten det var på banan och hur mycket jag fick kämpa för att ens få Candy att gå i vattnet.. Forsatte tävla med blandade resultat, trots halvkassa result, felridningar och tårar så gjorde vi riktiga framsteg. 
Sen kom hösten, började den säsongen med en toppen tävling på hemmaplan. En LB och jag var i glädje tårar efter och blev sista ekipaget nerputtad en utanför placering. Men sen kom motgångarna, ponnyn hade gått från seg till en häst till en ponny som i stället sprang för att slippa arbeta.
Det två  senate tävlingarna fanns det inget mittimellan och varken gas eller broms på Candy, red två LC program på 57-58% och kände bara besvilkelse rakt igenom.
Jag är ingen tävlingsmänniska, har aldrig vart och att tävla är inte min grej. Jag tycker om hästarna mer än ridsporten och så kommer det nog alltid vara. 
Jag hade tidigare som mål att starta en LA till våren, jag vet att både jag och hästen skulle klara det men efter höstens motgångar känner jag att det är inte är aktuellt längre, nya mål under våren är att jag ska se tävlingarna som en kul grej och inte dömma mig själv så hårt som jag faktiskt gör...Har kollat kommande tävlingar och räknar med att starta 2-3 starter under våren och ska jag starta är det endast för att jag tycker det är kul, inte för att jag känner att jag måste tävla. 
Vi ska bara ha kul tillsammans våra sista år på tävlingsbanorna!
Bilden är från våran första tävling tillsammans, trots att min ponny står och kollar på något helt annat och jag fick bära runt på henne hela programet så kom jag ihåg hur glad jag var efter. Jag hade startat min första tävling på min egna ponny som inte var mer än 2 år gammal när jag träffa henne för första gången♥ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0