stolt över mig själv

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra igen jag har HOPPAT!
 
Ni som följt mig ett tag vet att jag har vart väldigt hopprädd, och ungefär för ett år sedan bestämde jag mig för att inte hoppa. För varför göra något man inte tycker om? 
Jag har under det här året endast hoppat någon liten stock i skogen när jag känt för det, men inte mer än så. Idag när det stog lite hinder i ridhuset redan så tänkte jag bara varför inte testa. Har engång tidigare hoppat en stutsserie på Candy men inte mer än det. Så har för första gången verkligen hoppat ett riktigt hinder, vilket jag trodde jag aldrig skulle göra.
 
Jag är VÄLDIGT stolt över mig själv, oavsett vad någon annan säger. Dels min sits och följsamhet över hindret var en helt annan än vad den vart tidigar, även min skänkel låg väldigt stabilt över hindret. När jag hoppat tidigare åkte alltid min skänkel bak vilket gjorde att jag tappade balansen. Även min ridning emot och efter hindrena var riktig bra!
 
Bara att jag är nöjd med min ridning och att jag inte letar fel är  ett framsteg. Jag svävade på moln efter, kan sitta kolla videosarna om och om igen. Jag hoppade, och för första gången var det inte en läskig upplevelse och jag hade riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0