Ett tack till mina föräldrar

(pappa och min syster på framridningen på Runsten)
 Något som har gjort att vi är där vi är idag med Candy är självklart våra föräldrar. Dels ekonomin är något dom sköter, men också så har jag två föräldrar som båda två är villiga och kan hjälpa till i stallet, att skjusa till träning och tävling osv. Utan dom skulle inte en vardag med egen ponny funka, enligt mig.
 
(mamma leder Candy mellan klasserna på en hopptävling)
Jag har som tur va en hästvan mamma som jobbat med hästar under en längre tid, var hon som hitta Candy på en annons och fastnade för henne, viket är något jag är otroligt tacksam över. Har allså möjligheten att min mamma kan hoppa upp och skritta ut på min ponny någon dag om jag har mycket i skolan eller liknande.
 
Min pappa är allegrisk mot hästar men trots deta är han med i stallet, mockar, packar hö osv. Båda mina föräldrar är verkligen viliga till att hjälpa till med tex mockning osv vilket gör att jag har all tid till ridningen och hästen och samtididigt kommer vi hem tidigare och jag hinner plugga eller träffa kompisar på kvällen.
(haha, så söt bild Candy ser lagom intresserad ut av att löshoppas) 
 
Jag tycker en förälder har det ansvaret, om de har valt att köpa häst till sitt barn, att va berädda på att hjälpa till med skjutsning osv. Jag menar inte att de ska behövas göras varje dag, men i mitt fall skulle det inte funka att behöva åka ut kommunalt varje dag, packa hö själv osv alla dagar i veckan. Folk brukar kalla mig bortskämd för att jag endast åkt kommunatlt till stallet fyra gånger under de tre åren vi stått på lyckås, men det är för jag har föräldrar som båda är villiga att hjälpa till.
 
Värsta som finns är när vuxna köper en häst till sitt barn (helst en travhäst eller gammal galopphäst som inte duger för det dom är tillför då dom är billigast,haha) eller en ponny som är aldelles för svår för att ett barn ska klara av den själv, sen har föräldrar ingen kunskap eller intresse själva.. Tycker inte det är okej någonstans för ett barn ska inte behöva ta det ansvaret själv, en förälder som köper en ponny/häst till sitt barn måste va berädda på att behöva ta ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0