1 steg bakåt, 5 steg frammåt

Ridpasset idag började till en början sjukt bra, hon var jämn i båda sidorna stadigt i formen och helt otrolig.
Västergaloppen var helt klockren. Men sen kom höger galoppen, hon tog galoppfattningen men fattade vänster några gånger. Kunde sedan göra galoppombyte till höger galopp allså vilken jävla ponny man har!!

Men till slutet så svek mitt självförtroende, både jag och ponnyn var trötta och jag blev bara argare och argare på mig själv vilket gjorde att jag red okonconsentrerat och väldigt dåligt!

Men på lördag rider jag med gulblå rosett i sikte och vissa alla som hatat att vi kan. För har så himla mycket folk omkring mig som tror på mig och min ponny, jag rider för dom på lördag och vill vissa att vi kan. 
Ponnyn jag för ett år sedan inte kunde galoppera på utan att hon sparkade i ridhusvägen, drog iväg i bocksprång osv. Idag gjorde vi galoppombytten och galoppfattningarna satt som aldrig förr. 
Fan vad jag är stolt!!




Kommentarer
Postat av: Victoria

Du ska vara stolt! Följde ju din blogg när du hade din foderhäst också och ni höll på att rida in ponnyplutti och ni har verkligen funnit varandra! Så var stolt istället för att bli arg när det går lite dåligt. Men jag vet, det är lättare sagt än gjort. Men ge inte upp, kom ihåg att ni är grymma! Lycka till i helgen! <3

Svar: Tack så jätte mycket vad glad jag blir<3
amanda moberg

2014-05-07 @ 21:42:55
URL: http://torkelsboryttarna.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0