Trodde jag skulle se henne ta sina sista andetag

Som jag skrev tidigare så hände en sak idag i stallet som ledde till kaos i stallet, jag är fortfarande i chock och lär inte kunna sova i natt. Skulle jag inte ha en sån kämpe till ponny skulle jag sett henne ta sina sista andetag.
 
Flashbacksen från dagens händelse kommer hela tiden genom huvudet, hur min ponny står försöker få luft och hypervetilerar,  hur hennes näsborrar är helt rosa och hur hon gång på gång gör försök till att hosta, hur jag i panik ger grimskaftet till min mamma går därifrån och säger "jag vill inte se min ponny dö".
Aldrig har tiden gått så långsamt, kändes som en evighet vi väntade på vetrinären. Jag såg min ponnys blick bli tröttare och tröttare, hon stod hela tiden och skrapade med hoven i marken, frustrerad över att inte få luft. "Hon ger upp nu, hon kommer dö" kunde inte känna något för var i sån chock.
Folk i stallet börjar förstå vad som händer och är så oroligt tacksam för den hjälp och stöd vi fick idag.
 
Det var en vanlig dag i stallet, jag var skit glad över dagen ridpass och vi ställde henne i sjukhagen för att äta hö. Bara några meter efter jag tagit ut henne ur hagen börjar hon hosta enormt, hon står konstant i 2 min och hostar. Sedan står hon där och försöker få luft och hela händelsen kändes som en evighet. 
Vetrinären var berädd på att behöva skära upp halsen på henne för att hon skulle få luft (men om det hade vart så illa skullle inte Candy vart vid liv när vetrinären väl kom)
 
Vi hade turen med oss idag och bara ett tag innan vetrinären kom så hade candy börjat kunna ta ordentliga andetag igen och började pigga på sig. Hon fick en spruta med smärtstillande och när vi åkte från stallet idag så var hon sitt vanliga jag.
 
 Nu efteråt när man förstått vad som hänt så bränner tårarna bakom ögonlocken hela tiden, trodde jag skulle förlora min bästavän, mitt allt. Så tacksam till att hon idag står i sin box, och hon när vi åkte därifrån stod med sin nyfikna blick och öronen spettsade♥

Kommentarer
Postat av: Emma A

Usch då! :( Låter som hon fick foderstrupförstoppning :/

2014-07-17 @ 00:06:34
Postat av: Anonym

Oj

2014-07-17 @ 09:20:18
Postat av: Elin

Oj vad hämskt att behöva var med om sånt
Men väldigt tur att hon klara sig (fin hon är
:)<3

2014-07-17 @ 15:22:00
Postat av: Elin

Oj vad hämskt att behöva var med om sånt
Men väldigt tur att hon klara sig (fin hon är
:)<3

2014-07-17 @ 15:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0