Ridolycka

Under sommaren 2012 hade jag en foderponny, jag var under den tiden väldigt hopprädd som jag skrivit i tidigare inlägg. Hopprädslan är något jag haft länge men har under det senaste halvåret kommit över den.
 
Men jag var trots allt med i en hopptävliing på hemmaplan hoppade 60 cm, glömde bort banan och tog det inte så seriöst direkt. Men på sista hindret hoppar hon av för tidigt så det blir ett väldigt stort språng och jag tappar balansen. Jag ramlar och landar rätt på knät.
(det finns film på det, jag ramlade av väldigt långsamt och de va ingen hård smäll)
 
Redan någon timme senare har benet svullnat upp ända ner till foten och jag har väldigt ont, men eftersom jag inte ramlade så hårt bestämde vi oss för att inte åka in till akuten, det skule säkert vara bra dagen efter. 
(det går att klicka på dom för större bilder)
 
Morgonen därpå vaknade jag i chock mitt ben var dubbelt så tjock som det andra och hade under natten uppståt ett blåmärke i regnbågens alla färger,
Vi åkte under dagen in till akuten, fick rönka benet men dom hittade inget och jag fick åka hem igen, dom rekomenderade mig att försöka gå på benet för att det inte skulle stelna till.
 
Jag åkte in ca 3 gånger till till akuten under de närmaste dagarna för att jag hade så fruktansvärt ont kunde inte sova och kunde knappt röra på min minsta lilla benet rörde på sig skrek jag nästan av smärta,
Jag fick varje gång starka värktabletter och fick åka hem.
 
Efter en månad fick jag tid på magnetrönken och det visade sig att jag hade en fraktur i knät, en del på innersidan utav knät hade låssnat, plötsligt fick jag inte gå på benet.. Vilket dom tidigare sagt åt mig att göra.
 
Nu ett och ett halvt år senare hade jag fortfarande dagligen ont i benet så som att gå i trappor och springa har under hela tiden vart ett hinder för mig då varje steg har gjort ont. Jag fick här om dagen göra en titthållsopration i knät och går just nu på kryckor därför ingen ridning på någon vecka till.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Fy fan!

2014-02-02 @ 20:08:32
URL: http://yohseefeen.blogspot.se
Postat av: my

Fy vad hemskt! Dåligt av sjukvården också. Sverige suger verkligen med det..

2014-02-03 @ 11:49:58
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Åh vad otäckt! :( Kan verkligen känna hur ont de måste gjort :o

Kram

2014-02-04 @ 07:09:36
URL: http://corneliatpettersson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0