Ett år fram till nu del 2

Som sagt min syster hoppade ponnyn och startade pay and jumper på henne. Jag själv hoppade ingenting då jag fortfarande vid tilllfället var väldigt hopprädd. Candy var fortfarande väldigt envis i hoppningen och kunde dra förbi hinder när hon hade bestämt sig för att hon inte orkade mer.
(hennes första pay and jump)
Under sommaren var även min syster på terrängläger med ponnyn och hon hoppade terrängen som hon aldrig hade gjort annat. Jag var med alla dagar och fotade har nog aldrig vart så stolt över min ponny som jag  var då. 
 
För att få med resten i ett och samma inlägg så får jag ta det kortfattat. Ponnyn har idag startat upp till 70 cm i hoppning med felfria resultat, hon hoppar banor hemma på 100/110 och hoppar enstaka hinder på 120 med ryttare i hoppning är hon löshoppad upp till 140. Hon har nu i hoppningen ett bättre sug emot hindrena och bjuder ordentlgit.
Även jag har hoppat henne nu upp mot 90 cm och känner mig trygg med henne dock ser det inte så snyggt ut men det är något vi övar på!
I dressyren är hon startad upp till LC med godkändprocent och ska till våren starta våra första lokala tillsammans. Hon är påbörjad skänkelvikningar och framdelsvändningar osv.
 
Det är den senaste ridbilden jag har på henne hoppas på att få någon som kan fota innom kort. Men utveckligen både jag och hon har gjort på det här året är enorm och kan bara tänka mig den här ponnyn om några år! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paulina Molander

Jättefin ponny! :D

2014-02-01 @ 18:18:41
URL: http://molanders.blogg.se
Postat av: Cornelia t

Ni har varit så otroligt dultiga! Aldrig sett nån lyckats så bra helt själva med sin ungponny!!!

2014-02-03 @ 09:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0